Post | healthycoway
top of page

Adakah terdapat kaedah penapisan air yang terbaik?


Walaupun kebanyakan kita mengharapkan air paip kita 100% selamat, di kebanyakan negara, Klorin ditambah ke dalam air untuk menghalang pertumbuhan bakteria, kita semua tahu bahawa Klorin tidak baik untuk kesihatan, selain itu, infrastruktur air yang menua dan banyak lagi. faktor boleh menyumbang kepada kehadiran banyak bahan cemar yang tidak diingini. Penapis air dalaman seperti Kecil Coway adalah perlindungan terbaik daripada virus, bakteria, bahan kimia dan logam seperti plumbum. Penapis air datang dalam pelbagai bentuk dan saiz, menggunakan halangan fizikal, halangan kimia atau gabungan kedua-duanya. Terdapat 3 kaedah biasa untuk pembersihan rumah, tetapi ia tidak dicipta sama.

Kaedah utama untuk menapis air

Osmosis terbalik

Penapis menggunakan osmosis terbalik direka bentuk untuk membuang bahan cemar dengan menggunakan tekanan air. Apabila air paip melalui membran, agen berbahaya seperti plumbum, merkuri dan besi dibuang.

Penyulingan wap

Kebanyakan bahan cemar mempunyai takat didih lebih tinggi daripada air, jadi ia tertinggal selepas air bertukar menjadi wap. Stim kemudiannya dikumpulkan dan dipeluwap semula ke dalam air. Malangnya, penyulingan juga mengeluarkan mineral semula jadi daripada air dalam proses itu.

Karbon diaktifkan

Arang adalah bentuk karbon yang sangat berliang, jadi ia mempunyai luas permukaan dalaman yang besar untuk memerangkap semua jenis bahan cemar. Karbon teraktif boleh membuang kekotoran yang lebih kecil yang tidak dapat ditangkap oleh penapis fizikal. Ia berfungsi sebagai magnet untuk sebatian seperti plumbum, racun perosak, dan VOC, memerangkapnya secara dalaman apabila air melaluinya. Bahan kimia seperti klorin dikurangkan melalui tindak balas semula jadi apabila air mula-mula menyentuh karbon.

Penapis Air Kecil Coway

Penapis Air Kecil Coway menggunakan NanoTrap dan penapis Post Carbon diaktifkan, dengan berkesan menjadikan air paip anda lebih tulen dan lebih lazat. Penapisan rumah dengan penapis yang diperakui WQA ialah satu-satunya cara untuk mengetahui bahawa air yang anda minum telah mengeluarkan sebanyak mungkin bahan cemar yang mungkin. Pemasangan adalah mudah dan boleh meningkatkan kesihatan dan kesejahteraan semua orang di rumah anda.


Kesimpulan

Tiada kaedah penapisan air yang terbaik, asalkan air yang ditapis bersih dan selamat untuk diminum, cuma anda boleh memilih cara paling mudah untuk menapis air minuman anda.





COWAY TRUSTED AGENT

Helo, saya Daniel Jong, Health Planner Coway yang profesional. Saya mempunyai lebih daripada 3 tahun pengalaman dalam industri ini dan saya telah membantu lebih daripada 200 keluarga meningkatkan kualiti hidup mereka dan mempunyai kehidupan yang lebih sihat dan gaya hidup yang lebih baik. Whatapp Klik sini SEKARANG, supaya saya boleh bantu anda menyelesaikan masalah dan keperluan anda dengan lebih cepat.


21 views1 comment
bottom of page